• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78734
+
-

اصفهان، جزو 5  استان اول در سوانح جاده‌ای

در استان اصفهان
اصفهان، جزو 5  استان اول در سوانح جاده‌ای


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: این منطقه در شمار پنج استان اول کشور از نظر سوانح و تلفات جاده‌ای محسوب می‌شود.

«حجت‌الله غلامی» در آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بدون اعلام آمار و تلفات جاده‌ای این منطقه افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ١٠ درصد از حجم تلفات جاده‌ای و سوانح منجر به فوت را کاهش دهیم و برای کاهش تلفات باید به هندسه راه‌ها پرداخته، نقاط پرحادثه شبکه راه‌ها را ایمن‌سازی کنیم.  وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه که کمتر به آن پرداخته شده آموزش فرهنگ ترافیک است که بخش عمده تصادفات به آن بازمی‌گردد و باید برای همکاری و هم‌افزایی نیروها در راستای حل مشکل اساسی استان گام برداریم.

غلامی گفت: امروزه یکی از معضلات برنامه‌ریزی شهری مسائل ترافیکی و حمل‌و‌نقل است که در طول سال‌های متمادی خسارات جبران ناپذیری را بر مجموعه مدیریت شهری وارد کرده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: افزایش و توسعه روزافزون شهرها مشکلات جدی را به وجود آورده است. با رشد شهرنشینی، جمعیت روستایی کاهش یافته و سبب شده بیش از ٨٠ درصد جمعیت در اغلب نقاط کشور، ساکن شهرها باشند. وی با بیان این‌که در استان اصفهان با ١٠٨ شهر، حجم سفر زیاد می‌شود، اظهار کرد: جمعیت کلان‌شهر اصفهان ۲ میلیون نفر است و جمعیت مجموع شهرهای استان به بیش از 4 میلیون نفر می‌رسد، از این رو نرخ سفر برای کلان‌شهر اصفهان ٢/٢ سفر برای هر نفر و این نرخ در شهرهای استان 9/1 سفر برای هر نفر است.

 وی با اشاره به بحث حمل بار گفت: وجود صنایع مادر در استان و کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی و توزیع فراورده‌ها حجم حمل‌و‌نقل را در استان افزایش می‌دهد از این رو در بخش جابه‌جایی مسافر رتبه سوم و در بخش حمل بار رتبه نخست را در بین استان‌ها داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: با این گستردگی باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد تا تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.
در این مراسم سرهنگ «محمدرضا محمدی» به جای سرهنگ «رضا رضایی» به عنوان رئیس پلیس راهور ناجا در اصفهان معرفی شد.  

این خبر را به اشتراک بگذارید